×
ВхідРеєстрація

E-mail *

Пароль *

Забули пошту або пароль?

» Субота, 27 липня, 2024.
Вимкніть AdBlock або додайте портал у винятки щоб повноцінно користуватись, після оновіть сторінку (F5).
Якщо у вас щось не вийшло, ви можете написати нам з іншого браузера, де не встановлено блокувальник реклами.

Новини

Сайти-двійники, які зникають. Аналітики виявили нові методи російської дезінформації

Росіяни створюють двійники новинних сайтів та пости із рекламою на Facebook, які імітують реальні компанії, після чого видаляють їх протягом доби. Попри короткий час існування, таким чином авторам операції вдається ефективно поширювати антиукраїнські наративи.

Про це повідомляє «Голос Америки», з посиланням на дослідників Лабораторії цифрових криміналістичних досліджень Атлантичної ради.

Це є новою версією операції «двійник». Попередня була виявлена компанією Meta, якій належить Facebook, та EU DisinfoLab у вересні 2022 року.

«Через два роки після вторгнення Росії в Україну ця добре задокументована операція продовжує націлюватися на аудиторію в Європі. Хоча платформи підвищили свою стійкість до кампанії та її навіть пов’язали з російськими компаніями, операція залишається поширеною та масовою», – йдеться у статті на основі дослідження.

З 568 таких постів у Facebook, виявлених дослідниками, 443 були написані французькою мовою, 75 – німецькою, 38 – українською, 12 – англійською. Дослідники простежили, що автори цієї операції створювали десятки сторінок з однаковими назвами, пов’язаними між собою, що давало змогу їх швидко прибирати та замінювати новими.

Один із двох авторів цього дослідження, Роман Осадчук припустив, що таким чином вони намагаються обійти блокування з боку Facebook – щойно соцмережа заблокувала один допис із підозрілим контентом і посиланням на фейковий сайт, з’являється новий.

Пости та фейкові сторінки, на які вони вели, містили сатиричні образи або меми, які висміювали Україну, Європейський Союз, Сполучені Штати та іноді Ізраїль. Наративи, які побачили дослідники, просували «безглуздість» протистояння України Росії, заявляли про нестабільність підтримки союзників, створення загального відчуття безвиході для українців та браку сенсу в підтримці України серед партнерів.

Крім цього аналітики виявили рекламну кампанію з використанням цього методу, спрямовану на європейську аудиторію, аби очорнити український контрнаступ. Також дослідники побачили активізацію цієї операції під час оголошення нових пакетів допомоги у Франції та Німеччині.

Крім постів, націлених на Україну, Лабораторія цифрових криміналістичних досліджень виявила 248 постів французькою мовою, у яких Україна виставлялася як загроза французьким фермерам.

Найбільш поширений метод – не створення клонів вебсайтів, а створення фото чи відео з логотипом медіа або окремих осіб.

Дослідники радять користувачам бути уважними й звертати увагу на сторінки, з яких вони бачать контент: «Якщо назва сторінки виглядає дивно, була нещодавно створена, і запускає рекламу, а не потрапляє в стрічку як пост від друзів. Якщо бачите емоційний контент – не поширюйте, не реагуйте – зупиніться, подивіться розділ «Про сторінку».

Якщо користувач через пост на Facebook зайшов на сайт, він радить подивіться на доменне розширення, тобто .com, .com.ua і т.і, – та звертати увагу на якість текстів. Фабрики фейків, як правило, не мають редакторського нагляду, як медійні організації і їхні тексти можуть містити численні помилки.

2024-03-20
Джерело: www.rup.com.ua

Реклама
Тендер
Тетради А-4Интересует печать тетрадей А-4 формат в готовом виде: 24 листа (48 стр или 12 разворотов) и 48 листов (96 стр или 24 разворота) Обложка - меловка
Форум
Інтеграція та впровадження CRM систем, УкраїнаKommo CRM - це передова платформа, яка трансформує взаємодію вашої організації з клієнтами в більш результативну і організовану. Вона збирає всю важли