×
ВхідРеєстрація

E-mail *

Пароль *

Забули пошту або пароль?

» П'ятниця, 31 травня, 2024.
Вимкніть AdBlock або додайте портал у винятки щоб повноцінно користуватись, після оновіть сторінку (F5).
Якщо у вас щось не вийшло, ви можете написати нам з іншого браузера, де не встановлено блокувальник реклами.

Новини

В Уряді обговорюють заборону рекламної викладки тютюнових виробів

Держпродспоживслужба України винесла на громадське обговорення проєкт Закону «Про внесення змін до Закону «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення» щодо заборони видимого для споживача розміщення тютюнових виробів та деяких інших виробів у місцях роздрібної торгівлі».

Понад 80% дорослого населення України підтримує заборону реклами й видимого розміщення тютюнових виробів у місцях роздрібної торгівлі (магазинах, кіосках). Експертна громадська організація «Життя» приєднується до підтримки ініціативи заради відновлення людського капіталу України та захисту здоров?я дітей та молоді від приваблення до початку куріння як тютюнових виробів, так і електронних пристроїв.

Про що законопроєкт?

Проєкт Закону передбачає заборону видимого розміщення тютюнових виробів, електронних сигарет та рідин до них, пристроїв для нагрівання тютюну у місцях торгівлі. Усі легальні точки продажу зможуть і надалі продавати вказані тютюнові та нікотинові вироби з дотриманням законодавства. Обмежень місць, де можуть продавати зазначені вироби, проєкт не передбачає. Разом з цим, у місцях торгівлі відповідно до чинної ст. 16 Закону України №2899-ІV має розміщуватися прайс-лист з переліком та ціною наявних у продажу тютюнових виробів.

Заборона викладки тютюнових виробів передбачена Керівними принципами ратифікованої Україною Рамкової конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну.

Керівні принципи статті 13 РКБТ ВООЗ визначають: «Зображення тютюнових виробів у місцях продажу саме собою є рекламою та стимулюванням продажу. Зображення продукції є одним із основних засобів стимулювання продажу тютюнових виробів та вживання тютюну, у тому числі за допомогою стимулювання імпульсних покупок тютюнових виробів, створюючи враження, що вживання тютюну є соціально прийнятним, та ускладнюючи припинення вживання користувачами тютюну. Молоді люди особливо вразливі для стимулюючого впливу зображення виробів».

А також пропонують рішення: «Для забезпечення такого стану, при якому в місцях продажу тютюнових виробів не буде ніяких стимулюючих продаж елементів, Сторонам слід запровадити повну заборону на будь-яке зображення та видимість тютюнових виробів у пунктах продажу, включаючи постійні підприємства роздрібної торгівлі та вуличних продавців. Дозволяється лише текстуальний перелік виробів та цін на них без будь-яких стимулюючих продаж елементів»

Нагадаємо, щороку в Україні від хвороб, спричинених курінням, помирає 130 тисяч людей. Ще 325 тисяч українців живуть неповноцінне життя та втрачають працездатність через вживання тютюну. А українська економіка втрачає близько 3,2% ВВП через витрати на лікування хвороб – наслідків активного та пасивного куріння, втрату працездатності українців та передчасну смерть частини з них.

На сьогодні реклама, стимулювання продажу та спонсорство тютюнових виробів, пристроїв для нагрівання тютюну та електронних сигарет є забороненими. Попри це тютюнові компанії використовують місця торгівлі як рекламні щити. Тютюнові компанії щороку оплачують на 1,6 млрд грн рекламну викладку тютюнових виробів та електронних пристроїв для куріння в місцях торгівлі і використовують набір інструментів для приваблення дітей до початку куріння, зокрема:

тютюнові вироби розміщують на рівні очей дитини (до 1 метра);

біля тютюнових виробів розміщують товари дитячого асортименту, такі як солодощі, іграшки, напої;

тютюнові вироби розміщують на фоні привабливих зображень;

медичні попередження заклеюють цінниками, щоб приховати інформацію про наслідки вживання тютюну;

розширюють асортимент тютюновими виробами зі смаками фруктів та солодощів.

Опитування вказують, на те, що 63% дітей в Україні спостерігають рекламу та стимулювання продажу тютюнових виробів у місцях торгівлі. Як наслідок в Україні кожна п?ята дитина у віці 13-15 років курить електронні пристрої для куріння, 14% дітей цього віку є курцями тютюнових виробів.

2023-11-09
Джерело: www.rup.com.ua

Реклама
Тендер
А4 100шт 4+0 90г крейдаА4 100шт 4+0 90г крейда
Форум
Картон Casino ClassicДоброго здоровья полиграфисты! есть такой картон казино классик или любой другой он с графитовой прослойкой нашла на сайте у фореста, но они сами не з