Новини
Швейцарці голосують на референдумі з питань ЗМІ, реклами тютюну й податків
На швейцарський конфедеральний референдум 13 лютого 2022 винесено питання підтримки ЗМІ за рахунок коштів держбюджету, дослідів над тваринами, реклами тютюнових виробів, податків на підприємництво. На першому в новому році федеральному референдумі народ проголосуватиме за двома вже ухваленими законами та двома народними законодавчими ініціативами.
Справа в тому, що швейцарський конфедеральний центр вирішив підтримувати швейцарські ЗМІ не лише, як раніше, за допомогою непрямих фінансових заходів, а тепер ще й прямими платежами. Передбачається за рік додатково виділяти газетам, онлайн-ЗМІ, локальним регіональним радіо- та телеканалам близько 150 мільйонів франків. Таке бачення має соціал-демократка Симонетта Соммаруга, що у Федеральній раді Швейцарії (уряді) відповідає за медіа.
Проти цього пакету заходів виступили великі видавничі холдинги та політики правого спектру. І тому вони ініціювали референдум, використавши свої народні права прямої демократії.
Окрім того, на референдумі 13 лютого 2022 року громадяни Швейцарії голосують з приводу скасування "емісійного податку" - гербового збору, який доводиться сплачувати, якщо, наприклад, компанія збільшує власний капітал, продаючи свої акції на ринку. Цей збір нині становить 1% від придбаного свіжого капіталу та стягується лише з сум, що перевищують мільйон франків.
З приводу доцільності заборони дослідів на тваринах Швейцарія голосуватиме вже вчетверте. Три минулі народні ініціативи на цю тему було відхилено.
Що ж стосується тютюну в рекламі, то нині палить цигарки кожен четвертий постійний мешканець Швейцарії, а це близько 2 мільйонів людей. Частка курців є дуже великою й серед молоді: палять у країні близько 100 000 молодих людей віком від 15 до 19 років. На референдумі 13 лютого 2022 року швейцарські виборці дадуть відповідь на питання про те, чи хочуть вони, і якщо так, то як, захистити молодих людей від негативних наслідків вживання тютюну.
2022-02-14
Джерело: www.rup.com.ua