Новини
Верховний Суд визнав приготування кальянів в ресторанах рекламою
Верховний Суд України визнав, що послуга приготування кальянів у закладах ресторанного господарства є стимулюванням продажу тютюнових виробів, а відтак кальяни підпадають під абсолютну заборону в закладах ресторанного господарства, незалежно від їхнього складу.
З 2012 року в Україні заборонені реклама та стимулювання продажу тютюнових виробів, до яких входить і тютюн для кальяну. Незважаючи на це, недобросовісні суб?єкти господарювання надавали послуги з приготування кальяну, що за визначенням є формою реклами та стимулюванням продажу тютюну.
Верховний Суд України, розглянувши касаційні скарги Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві у справах №320/29317/23 та №320/23655/23, ухвалив рішення, якими підтвердив законність накладення фінансових санкцій Держпродспоживслужбою на суб?єкти господарства за стимулювання продажу тютюнових виробів шляхом надання послуги приготування кальяну, що є порушеннями ст. 16 Закону 2899-IV.
Верховний Суд зазначає: «Надання закладом послуги приготування кальяну потрібно вважати стимулюванням продажу тютюнових виробів та вживання тютюну, навіть якщо безпосередньо не відбувається реклама продукту».
Окрім того забороненим є розміщення інформації про послуги приготування кальянів у меню: «Розміщення інформації про тютюнові вироби або пов’язані з цим послуги в меню закладу ресторанного господарства або на плакатах, підпадає під заборону реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг».
Таким чином, заклади ресторанного господарства не мають права надавати послугу приготування кальяну взагалі. Розміщення інформації про тютюнові вироби і предмети, пов?язані з їх використанням, заборонене (крім одного плаката розміром не більше 40х30 см на одне місце торгівлі, в якому надається текстова інформація, надрукована шрифтом чорного кольору на білому фоні про наявні у продажу тютюнові вироби та ціни на них).
Закон №2899-IV визначає, що порушення вимог статті 16 передбачає штраф у розмірі 30 тисяч гривень, а в разі повторного порушення протягом року – 50 тисяч гривень за кожен факт реклами на окремому рекламному носії або кожний окремий захід з метою стимулювання продажу тютюнових виробів.
2025-01-09
Джерело: www.rup.com.ua