Новини
Запозичення не було. Рекламісти не побачили плагіату в рекламі гомілок Наша ряба
Українська рекламна агенція Vandog Agency звинувачувала холдинг МХП у тому, що компанія нібито використала в своїй рекламі ідею агенції із зображенням плинності часу – від доісторичного періоду до сучасності. Агенція подавала цю ідею на внутрішній тендер МХП, але отримала відмову, після чого через деякий час побачила свою ідею в рекламному ролику компанії - гомілок "Наша ряба".
Всеукраїнська рекламна коаліція дослідила конфлікт між компанією МХП та креативною агенцією Vandog Agency і повідомила: «стверджувати, що МХП створили ролик виключно на основі ідеї, запропонованої Vandog, не можна».
«Стверджувати, що МХП створили ролик виключно на основі ідеї, запропонованої Vandog, не можна, – йдеться у вердикті ВРК. – Тендерна пропозиція Vandog не є новою у світі реклами, а тому не можна стверджувати, що МХП створили ролик виключно на основі ідеї, запропонованої Vandog».
Коаліція наводить приклади серії інших рекламних роликів, що використовує прийом «плинності часу». До нього звертались бренди Heinz, Peugeot, Monoprix та інші.
Проблема, на яку звертають увагу ВРК: предмет тендерів на рекламному ринку – це ідеї, які не охороняються авторським правом.
25 жовтня засновниця агенції Vandog Agency Ірина Метньова опублікувала на Facebook пост, у якому звинуватила компанію МХП у крадіжці ідеї реклами гомілок «Наша Ряба». За цим постом, Vandog взяли участь у тендері, оголошеному МХП, але компанія відхилила їхні ідеї, посилаючись зокрема на те, що вони здались замовнику «надто традиційними». У ролику, що вийшов після тендеру, Метньова побачила паралелі із креативними ідеями, що пропонувала її агенція.
У відповідь на звинувачення МХП звернулась за консультацією до експертної групи ВРК. Поки ВРК розглядала звернення, МХП та Vandog Agency завершили медіаційну процедуру. Сторони визначили, що не мають одна до одної жодних претензій щодо захисту ділової репутації та використання об?єктів права інтелектуальної власності, а також у них відсутні відповідні претензії до посадових осіб одне одного.
Деталі
ВРК звертає увагу на «некоректне оголошення та проведення МХП публічного тендеру на створення креативної ідеї для рекламного ролику». Зокрема, учасники тендеру не знали, що у ньому бере участь внутрішня команда компанії, яка була присутньою на презентації інших учасників. Інше зауваження до компанії – комунікація із затримкою та нечіткою аргументацією. МХП вже відкоригувала процедуру проведення креативних тендерів, йдеться у офіційному повідомленні компанії. Відтепер всі тендери на креативні ідеї будуть оплачувані, а внутрішню креативну команду перевели в іншу адміністративну вертикаль, щоб унеможливити конфлікт інтересів.
2024-11-29
Джерело: www.rup.com.ua