Новини
Євросоюз зацікавився політичною рекламою у соцмережах
Євросоюз хоче змусити техногігантів на кшталт Facebook та Google розкривати алгоритми цільової політичної реклами. Згідно з новим законопроектом, компанії повинні розкривати обсяги цільової аудиторії політичної реклами, тривалість її показу, а також методи, завдяки яким система вибирає, кому її показати.
У документі міститься теза про те, що використання персональних даних користувачів для показу політичної реклами мало «негативні наслідки» для «їх свободи думок та інформації, прийняття політичних рішень та реалізації права голосу». З травня 2018 року Facebook заробила на соціальній передвиборчій та політичній рекламі майже $3 млрд, Google за той же час заробила $810 млн. Хоча політична реклама становить лише невелику частку загальних доходів обох компаній, неодноразово висловлювалися скарги на те, що при виборі аудиторії використовуються непрозорі механізми.
Згідно з новим законопроектом, політичні партії будуть зобов’язані маркувати свою рекламу, а у разі, коли рекламодавцем виступає стороння особа, вона зобов’язується чітко визначати, яка сила цю рекламу фінансує. Передбачається, що закон набуде чинності до наступних виборів до Європарламенту у 2024 році. До компаній, що порушують закон, застосовуватиметься штраф у розмірі до 5% від глобального обороту. Контроль за виконанням нового закону буде покладено на національну владу.
Після публікації законопроекту його текст буде обговорено членами Євросоюзу, Європарламентом та Єврокомісією у форматі «тріалогу». Ініціатива регулювання політичної реклами є частиною більшої програми, що стосується обмеження впливу техногігантів. Представники Google і Facebook поки не коментували новий законопроект.
2021-12-01
Джерело: www.rup.com.ua