Новини
«Покажи груди — отримай коктейль»: бар у Дніпрі провів сексистську акцію
Бар Bronx Garage у Дніпрі провів сексистську акцію. Відвідувачкам пропонували показати бармену груди та отримати безкоштовний коктейль. Оголошення розмістили на вулиці. Акція стосується саме жінок, бо за словами адміністрації закладу, бармен — чоловік. На питання, чи працюють на барі дівчата, співробітник закладу відповів, що ні, але навряд жінка б захотіла дивитися на чоловічі груди.
У закладі запевняють, що учасницям акції має бути не менше 18 років. А показати груди, мовляв, можна як на барі, так і в туалеті. Хоч акція й була одноденною, бармен запевнив, що подібні «вєчєріночкі» будуть влаштовувати й надалі, якщо це сподобається відвідувачам та відвідувачкам. За його словами, цього разу були охочі взяти участь в акції.
Очільниця правозахисної організації Gender Stream Ольга Полякова прокоментувала цю сексистську рекламу.
«У рекламі це провокує порівняння жінки з річчю. А її знецінення призводить до нормалізації насильства у суспільстві. Це потім має серйозні наслідки: домашнє або сексуальне насильство. Тут немає нічого розважального, є лише дурість людей, які не думають про наслідки», — сказала вона.
Ольга Полякова нагадала, що закон України «Про рекламу» має норми, за якими авторів чи авторок подібних маркетингових пропозицій можуть оштрафувати.
Нагадаємо, 5 березня у Раді попередньо підтримали законопроєкт щодо протидії сексизму в рекламі. У рекламі хочуть заборонити показувати будь-яку перевагу однієї статі над іншою, стереотипні ролі чоловіка й жінки, насильство за ознакою статі.
Забороненою стане й реклама, в якій тіло людини подають лише як сексуальний об’єкт, або реклама з натяками (слова, звуки, зображення) на секс, якщо він не стосується рекламованого продукту.
За порушення закону рекламодавець має сплатити штраф п’ятикратному розмірі мінімальної заробітної плати. Повторне ж порушення закону протягом року коштуватиме вже 30 вартостей розповсюдження реклами.
В Україні вже існує відповідальність за дискримінацію в рекламі, зокрема і за ознакою статі. Щороку надходять понад 500 скарг про дискримінацію за ознакою статі у рекламі. За 2019 рік рекламодавці сплатили понад два мільйони гривень штрафів за сексизм у рекламі. Проте відсутність у документі роз’яснення щодо змісту поняття «дискримінаційна реклама» не дозволяє достатньо ефективно карати порушників.
2021-04-05
Джерело: www.rup.com.ua