Новини
На що українці скаржилися до Нацбанку та як діяти у випадку порушень
У другому кварталі 2020 року Національний банк отримав та опрацював близько 9,4 тис. звернень споживачів фінансових послуг. Найчастіше у другому кварталі 2020 року українці зверталися та скаржилися до НБУ щодо умов кредитних канікул, правомірності жорстких дій банків при стягненні кредитної заборгованості та складнощів у знятті валюти з депозиту.
Про це свідчать дані звіту Нацбанку.
Ключові проблемні питання від українців:
списання коштів банками із зарплатного рахунку для погашення боргу за кредитом;
самовільна зміна тарифів за обслуговування без інформування клієнтів та опублікування змін на вебсайті за 30 днів;
введення нових комісій без попередження;
непрозоре розкриття інформації про акційні пропозиції у рекламі.
Третина звернень стосовно роботи банків – 623 скарги – мали ознаки порушення прав споживачів фінансових послуг.
Що робити споживачу у випадках порушень. Послідовність дій може дещо відрізнятися залежно від типу порушення, проте є універсальні правила, яких необхідно дотримуватися:
уважно читати всі умови надання послуг, не лише кредитний або депозитний договір, але й анкету клієнта, договір обслуговування, умови та правила обслуговування в банку. Адже там можуть бути прописані тарифи, комісії, розмір кредитного ліміту, можливість для банку змінювати в односторонньому порядку розмір та умови користування кредитним лімітом, можливість для банку погашати прострочений кредит за рахунок зарплати та інших надходжень тощо;
завжди уточнювати повну вартість послуги, зокрема кредиту, включаючи всі додаткові платежі, а також ознайомитися з умовами та паспортом споживчого кредиту;
якщо споживач вважає, що банк порушив його права, потрібно написати звернення безпосередньо керівнику банку (деякі порушення прав можна легко вирішити на цьому рівні);
якщо банк не реагує на скаргу, варто звертатися до Нацбанку.
2020-08-11
Джерело: www.rup.com.ua